חברת קפה Lavazza האיטלקית, קיימת ופועלת מזה למעלה מ 100 שנים בתחום פיתוח וייצור קפה. החברה מובילה מסורת רבת שנים של מצוינות המהווה מודל לחיקוי, דוגמא וסמל ברמה בינלאומית לאיכות, וחדשנות נמשכת בשימור ופיתוח הארומה המיוחדת של הקפה לטובת אניני הטעם הנאמנים שלה בכל רחבי העולם.
חברת Lavazza אשר חרתה על דגלה את המטרה להפיץ בכל העולם את הארומה המשובחת של האספרסו האיטלקי, פיתחה ומפעילה אקדמיה לקפה. מרכזי ההדרכה של האקדמיה פרוסים בכל רחבי העולם ומיועדים ללמד ולהפיץ את תורת ייצור והכנת הקפה בקרב בעלי מקצוע כמו: אנשי סגל של בתי קפה, מסעדות, ברים ואוהבי קפה בכלל.
סוד הצלחת החברה טמון באמנות הוירטואוזית להמציא תערובות מיוחדות של פולי קפה לשם השגת ארומה משובחת בטעמים שונים, המתבטאים במבחר העצום של מוצרי קפה, הידועים בכל רחבי העולם. למעשה, אמנות עירוב הפולים הומצאה ופותחה ע”י מייסד החברה לואיג’י לוואצה עוד בשנת 1900.
מערכות הגידול והייצור של פולי קפה פרוסים כיום על פני כל הגלובוס, בעוד החברה מנוהלת ממטה חברת האם בעיר טורינו שבאיטליה.
חברת Lavazza – דור המייסדים חברת Lavazza נוסדה ע”י לואיג’י לוואצה בשנת 1895. לואיג’י לוואצה נולד למשפחת חקלאים ב 24/4/1859 ב”מוריסנגו”, כפר קטן בפרובינציה “אלכסנדריה” באיטליה. החיים הקשים ב”מוריסנגו” דירבנו את אב המשפחה לייעד עתיד טוב יותר לבנו וכך הוא שולח אותו ללמוד בבית ספר. בגיל 25 עם פרוטות בכיסו וחלום גדול להקים עסק משלו, לואיג’י נוסע לעיר טורינו בה הוא חי ולומד כלכלה, מסחר וכימיה בבית הספר העירוני במקום. בתקופת לימודיו, הוא עובד למחייתו בעבודות מזדמנות כעובד כפיים, פועל בית חרושת, זבן בחנויות ועוד. בשנת 1895 הוא מחליט שהגיע הזמן לממש את חלומו ולהקים עסק עצמאי משלו. מתוך האמונה שכדי להצליח, חובה להתרכז ולהתמקצע במוצר יחיד, הוא בוחר בקפה ומייד הוא פותח חנות קפה משלו. מכאן והלאה מתחיל להתגלגל סיפורו של מותג חברת Lavazza המצליחה.
חברת לוואצה מאז הקמתה בשנת 1895 ועד היום, נותרה בבעלות משפחת לוואצה וממשיכה לעבור מדור לדור, מאב לבן. גם כיום החברה מנוהלת בניהול משותף של שלוש מדורות המשפחה: הסב, הבן והנכד.
חברת Lavazza – פריסה עולמית/ נתח שוק חברת לוואצה פרוסה על פניי כל הגלובוס. בבעלותה מטעי קפה באזורים טרופיים ברחבי העולם והיא גם קשורה בקשרים עסקיים עם חברות ומגדלים פרטיים העובדים עבורה עפ”י הסטנדרטים הגבוהים שהיא קבעה.
לחברת Lavazza נתח שוק מוערך של 50% בקרוב בשוק הקפה באיטליה (בפער ניכר משאר מתחרותיה), ונתח שוק נכבד גם בשאר העולם. החברה מייבאת לאיטליה כ 35% מכלל יבולי הקפה המגיעים למדינה.
חברת Lavazza – תהליך ייצור קפה באיכות ללא פשרות דיי בשתיים או שלוש דקות כדי לסיים שתיית ספל קפה ולספוג את חגיגת הטעמים והעונג שבו. עם זאת שתיית הקפה מהווה רגע סיום למסלול ארוך ודקדקני של תהליך ייצור המבטיח איכות קבועה ומתמשכת,
החל מזריעת הצמח במטעי הקפה (Arabica, Canephora) באזורים טרופיים שונים ברחבי העולם ועד לספל הקפה.